Saturday 15 September 2012

Hanya kenangan

semua dah tak sama macam dulu..semua dah berubah..perasaan, persekitaran, kawan, semangat dan terutama sekali family aku...dalam sekelip mata, semuanya hilang dan ditarik.. sedih, kecewa, takut semua aku rasa sekarang.. semuanya berubah saat abah sakit.. semangat aku hilang dalam sekelip mata dan seolah-olah aku rasa dah tak perlukan apa-apa lagi melainkan family dan abah sekarang ni...tapi, aku tau Dia tak akan memberi seseorang hamba tu dugaan dan ujian kepada kite kalu kite tak mampu.. dan insyaallah aku akan belajar untuk sentiasa kuat, ketawa dan tersenyum walau sesukar mana pun ia...walaupun tanpa mereka yang pernah aku miliki suatu masa dahulu.. :-)

1 comment:

  1. Btol ape yg awk ckp..sye pun mengalami nasib mcm awk ayah sye jatuh skit sbb accident moto mase tu sye tgh practical..bile sye dpt thu ayah sye kemalangan n dimasukkan ke hospital sye mule berase sedih n rase mcm berptus ase nk meneruskan blajar..sye nk bekerje n mencari duit utk tolong keluarge saye..tapi bile sye tanye kpde diri sye blik btol ke ape kptusan yg sye buat ni ayah n keluarge sye berharap kt sye supaye berjaye n mereke memberi harapan yg tinggi dkt sye..sye bertekad n kuatkan diri sye utk meneruskan belajar..tiap wktu sye berusaha n solat dan berdoa kpade allah supaye ayah sye cpt sembuh dan chat seperti dlu kala..lame jgk la ayah sye skit dari bln 2 smpai akhir bln 9 sye sungguh tetekan mase tu sbb sye rase ayah sye da xdpt sembuh lagi..tpi alhamdulillah dgn keizinan tuhan ayah sye telah sembuh dari penyakitnye dan sudah mule bekerje kmbali..sye berasa bersyukur da berterime kasih kpade allah krane telah memakbulkan doa yg telah sye meminte kpadenye..sye redo ngan ape ujian yg diberi olehnye mungkin tuhan nk uji sye mcmmne kuatnye kesabaran sye menghadapi cabaran dan rintangan di dunia ini selepas semue kejadian tu sye byk blajar utk kuat kan diri n diri sye mnjadi lebih matang sblom ni..bile sye dgr cerite awk aishah sye berase terharu dkt awk tpi sye bangga dkt awk sbb awk seorang pompuan yg kuat n tabah wlaupun awk mengalami dugaan yg besar..sye mintkmaaf sbb cerite mslah sye kt awk mmg xpatut..sye ni bkn sape2 pun..hehe..maafkan ye sye aishah..

    ReplyDelete